Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking komt veel voor en kent verschillende stadia. Op deze pagina leggen we de verschillen uit.

Gezond tandvlees

Gezond tandvlees is roze van kleur en ligt strak om de tanden en kiezen. Bovendien bloedt het tandvlees niet wanneer u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Stadium 1: Gingivitis

Gingivitis is het eerste stadium van een lichte tandvleesontsteking en is te herkennen aan rood, slap en gezwollen tandvlees en/of bloedend tandvlees bij het eten en/of poetsen. Daarnaast kunnen een vieze smaak of een slechte adem duiden op gingivitis. Gingivitis veroorzaakt zelden pijnklachten. Om ontstoken tandvlees te genezen, is goed tandenpoetsen en tussen de tanden en kiezen reinigen van belang.

Stadium 2: Parodontitis

Bij parodontitis breidt de tandvleesontsteking zich uit naar de rand van het tandvlees en/of het kaakbot. Het kaakbot kan worden aangetast waardoor tanden en kiezen los gaan zitten of zelfs uitvallen.

Parodontitis gaat niet vanzelf over. Om dit te genezen zal er een paro-protocol moeten worden opgestart. Onze tandarts of mondhygiënist geeft u graag gedetailleerder advies. 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Lelystad? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 036-3035290.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Botter 44 13
Lelystad 8243 JE
Route

Patiëntervaringen

1462 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Gewoon top

Vriendelijk, staan altijd voor je klaar!

Prima en professioneel

Goede sfeer. Goede voorlichting

Duidelijke communicatie en vakkundig.

Duidelijke communicatie over behandeling en prijzen. Vakkundig geholpen

Altijd goed

Fijn personeel, professionele behandelingen en goede communicatie.

Goed en geduldig.

Voorzover het bestaat bij een tandarts vindt ik het een prettige ervaring, dus geen klachten.

Heel goed

Goede uitleg en fijne tandarts

Juiste manier van aandacht geven

Vriendelijke receptie en prima behandeling door de tandarts.

Fijne en duidelijke behandeling

Ik wil inzien wat de behandeling kost Omdat door n derde party wordt geïncasseerd zie ik alleen het bedrag wat ontbreekt Ik wil mn hele rekening kunnen inzien

Uitstekend

Ik kom bij de mondhygiëniste en heb goede ervaringen hier. Ze denkt goed mee en is erg lief en behulpzaam. Ook de assistentes zijn top! Echt super!

Tanden weer goed schoon gemaakt

Ongewoon goed

goede tandenarts en mondverzorging

ik heb geen slechte ervaring,

Vakkundig en snel geholpen

Xx

Betrokken en professioneel

Mijn ervaring is positief. De patient wordt goed bejegend en positief benader.

Prima!

Wij zijn al 38 jaar cliënt bij deze praktijk en zeer tevreden.

Prima, niets op aan te merken

.

Goed

Dat was goed

Een vriendelijke bekwame dame.

Ik werd door de mondhygiënist goed geholpen. Legt uit wat ze ging doenr Een vriendelijke en vrolijke dame. Vindt ik heel prettig.

Zeer kundig en vriendelijk

Het wordt bijna leuk om naar de tandarts te gaan! Je wordt goed en op tijd geholpen, iedereen is ook supervriendelijk. Echt top!

Zorgvuldig en geduldig

De mondhygiëniste heeft me voorzichtig en zorgvuldig gehandeld. Alle lof!

Goed

Nvt

Goede behandeling

Fijne tandarts

Zeer vriendelijk welkome

Het contact tussen de tandarts en mij , is prima. Krijg altijd goed advies over verzorgen van het gebit/ tanden Sorry, de naam van de vriendelijke vrouwelijke tandarts ben ik even vergeten . Jammer zeg.....

Werd erg goed geholpen

Tijdens mijn halfjaarlijks consult werd ik erg goed geholpen en met me meegedacht.

Geod geholpen

Ben goed en vriendelijk geholpen Sebastiaan