Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Lelystad? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 036-3035290.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 12:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Botter 44 13
Lelystad 8243 JE
Route

Patiëntervaringen

1462 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Gewoon top

Vriendelijk, staan altijd voor je klaar!

Prima en professioneel

Goede sfeer. Goede voorlichting

Duidelijke communicatie en vakkundig.

Duidelijke communicatie over behandeling en prijzen. Vakkundig geholpen

Altijd goed

Fijn personeel, professionele behandelingen en goede communicatie.

Goed en geduldig.

Voorzover het bestaat bij een tandarts vindt ik het een prettige ervaring, dus geen klachten.

Heel goed

Goede uitleg en fijne tandarts

Juiste manier van aandacht geven

Vriendelijke receptie en prima behandeling door de tandarts.

Fijne en duidelijke behandeling

Ik wil inzien wat de behandeling kost Omdat door n derde party wordt geïncasseerd zie ik alleen het bedrag wat ontbreekt Ik wil mn hele rekening kunnen inzien

Uitstekend

Ik kom bij de mondhygiëniste en heb goede ervaringen hier. Ze denkt goed mee en is erg lief en behulpzaam. Ook de assistentes zijn top! Echt super!

Tanden weer goed schoon gemaakt

Ongewoon goed

goede tandenarts en mondverzorging

ik heb geen slechte ervaring,

Vakkundig en snel geholpen

Xx

Betrokken en professioneel

Mijn ervaring is positief. De patient wordt goed bejegend en positief benader.

Prima!

Wij zijn al 38 jaar cliënt bij deze praktijk en zeer tevreden.

Prima, niets op aan te merken

.

Goed

Dat was goed

Een vriendelijke bekwame dame.

Ik werd door de mondhygiënist goed geholpen. Legt uit wat ze ging doenr Een vriendelijke en vrolijke dame. Vindt ik heel prettig.

Zeer kundig en vriendelijk

Het wordt bijna leuk om naar de tandarts te gaan! Je wordt goed en op tijd geholpen, iedereen is ook supervriendelijk. Echt top!

Zorgvuldig en geduldig

De mondhygiëniste heeft me voorzichtig en zorgvuldig gehandeld. Alle lof!

Goed

Nvt

Goede behandeling

Fijne tandarts

Zeer vriendelijk welkome

Het contact tussen de tandarts en mij , is prima. Krijg altijd goed advies over verzorgen van het gebit/ tanden Sorry, de naam van de vriendelijke vrouwelijke tandarts ben ik even vergeten . Jammer zeg.....

Werd erg goed geholpen

Tijdens mijn halfjaarlijks consult werd ik erg goed geholpen en met me meegedacht.

Geod geholpen

Ben goed en vriendelijk geholpen Sebastiaan